Sidor

08 februari 2007

Jobbet

Mycket jobb de senaste dagarna. Vilket leder till trist mat à la varma mackor med svampstuvning, vilket skulle leda till synnerligen trista inlägg här. Så jag ger mig till tåls och väntar på mer tid, bättre tid.

Fast mitt jobb är inte helt utan matupplevelser det heller, eller matchocker kanske vore mer korrekt att benämna det som. Igår skulle jag enligt matsedeln tillaga linser och prinskorv. Va? Är det ens en möjlig maträtt? För vilken person som helst kan det nog kännas en smula omöjligt..
Det blev till slut en korvgryta (prinskorven blev till falukorv) med lök, krossade tomater och linser. Jag har svårt att tänka mig att det var någon kulinarisk läckerhet och jag tänker inte dela med mig av det något tveksamma receptet, men anser samtidigt att löken och tomaterna gjorde det hela till en något mer komplett måltid. Andra läckerheter som jag ibland får äran att tillaga på jobbet är "makaroner i lådan", "vita bönor och chorizo" (jaa, det är middag det här) och "torsk gratäng".
Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar